Jednostki organizacyjne i Spółki Gminne
wydatki na administrację
publiczną w 2020 r.
12 935 088 zł
+5,72%
do roku 2019
12 877 592 zł
Wydatki na realizację zadań bieżących w administracji publicznej
10 224 536 zł
Wydatki na funkcjonowanie Urzędu Miejskiego
8 312 149 zł
Wydatki na wynagrodzenia i pochodne od wynagrodzeń pracowników Urzędu Miejskiego
urząd Miejski W Mosinie
Dokumenty regulujące pracę Gminy i Urzędu
Statut gminy Mosina
Statut przyjęty uchwałą Nr LXXIV/881/18 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 27 września 2018 r. W 2021 r. ogłoszono tekst jednolity Statutu.
W 2020 r. Rada Miejska dwukrotnie dokonała zmian w treści Statutu Gminy Mosina:
uchwałą Nr XXVII/209/20 z dnia 29 kwietnia 2020 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Mosina;
uchwałą Nr XXXVI/298/20 z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Mosina.
regulamin organizacyjny urzędu Miejskiego
Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Mosinie przyjęty zarządzeniem Nr 223/2019 Burmistrza Gminy Mosina z 30 grudnia 2019 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie.
W 2020 r. Regulamin Organizacyjny Urzędu zmieniano czterokrotnie:
zarządzeniem Nr 1/2020 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 2 stycznia 2020 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 223/2019 z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie;
zarządzeniem Nr 71/2020 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 29 czerwca 2020 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 223/2019 z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie;
zarządzeniem Nr 99/2020 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 14 sierpnia 2020 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 223/2019 z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie;
zarządzeniem Nr 116/2020 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 28 września 2020 r. w sprawie zmiany Zarządzenia Nr 223/2019 z dnia 30 grudnia 2019 r. w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mosinie.
regulamin pracy urzędu Miejskiego
Regulamin Pracy w Urzędzie Miejskim w Mosinie przyjęty został Zarządzeniem Nr OR 00501.371.2013 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 26 marca 2013 r. w sprawie wprowadzenia Regulaminu Pracy w Urzędzie Miejskim w Mosinie, zmieniony Zarządzeniem Nr SG.00501.454.2013.JOK Burmistrza Gminy Mosina z dnia 23 września 2013 r., Zarządzeniem Nr OR.00501.102.2015 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 4 maja 2015 r. oraz Zarządzeniem Nr OR.0050.94.2019 Burmistrza Gminy Mosina z dnia 30 maja 2019 r.
W 2020 r. Burmistrz Gminy Mosina nie dokonał zmian w treści Regulaminu Pracy Urzędu Miejskiego.
zatrudnienie w urzędzie Miejskim w Mosinie w 2020 r.
W 2020 r. w Urzędzie Miejskim w Mosinie zatrudniano 107 pracowników, w tym 95% pracowników zatrudnionych było w pełnym wymiarze czasu pracy. Zatrudnienie nie zmieniło się w stosunku do stanu na koniec 2019 r. Główną przyczyną zwolnień było rozwiązanie współpracy na mocy porozumienia stron, lecz niekiedy zwolnienia związane były z zakończeniem okresu obowiązywania umowy, bądź z otrzymanymi urlopami wychowawczymi.
Działalność poszczególnych jednostek organizacyjnych
Urzędu w 2020 r.
W 2020 r. największą aktywnością wykazał się Referat Planowania Przestrzennego i Budownictwa. Jednostka ta wydała aż 1 087 postanowień, 404 decyzje oraz 384 zaświadczenia. Drugim Referatem, którego zaangażowanie w działalność Urzędu można wyróżnić na tle pozostałych wydziałów był Referat Mienia Komunalnego. Pracownicy owego wydziału wydali 1 099 decyzji oraz 19 postanowień. Funkcjonowanie Referatu Spraw Obywatelskich i Działalności Gospodarczej koncentrowało się na wydawaniu zaświadczeń. W roku ubiegłym urzędnicy tej komórki organizacyjnej wydali ich 597. W przypadku Referatu Oświaty i Sportu większość wydanych decyzji odnosiła się do przyznawania stypendiów szkolnych o charakterze socjalnym. Część z nich dotyczyła też zasiłków szkolnych oraz młodocianych pracowników. Działalność Referatu Ochrony Środowiska, Rolnictwa i Leśnictwa skupiała się wokół kwestii dotyczących usunięcia drzew i kwestii spornych z tym związanych. To właśnie w tej dziedzinie wydano najwięcej decyzji.
Jednostki organizacyjne gminy
przedszkole Nr 2 "Wesołe Skrzaty" w mosinie
Mosina ul. Budzyńska 12
Dyrektor: Anna Szuba
Zatrudnienie w 2020 r.: 13,25 etatów
przedszkole Nr 3 w mosinie
Mosina ul. Topolowa 6
Dyrektor: Elżbieta Jędrowiak
Zatrudnienie w 2020 r.: 24,88 etaty
przedszkole Nr 4 "Bajkowy Domek" w mosinie
Mosina ul. Kasprowicza 28
Dyrektor: Zuzanna Tylska
Zatrudnienie w 2020 r.: 16,25 etatów
przedszkole w Wiórku
Wiórek ul. Szkolna 11
Dyrektor: Dominika Bąbała
Zatrudnienie w 2020 r.: 13,75 etatów
Szkoła Podstawowa Nr 1 W Mosinie
Mosina ul. Szkolna 1
Dyrektor: Ewa Agnieszka Szymańska
Zatrudnienie w 2020 r.: 74,59 etaty
Szkoła Podstawowa Nr 2 W Mosinie
Mosina ul. Sowiniecka 75
Dyrektor: Alicja Trybus
Zatrudnienie w 2020 r.: 76,82 etatów
Szkoła Podstawowa w Rogalinku
Rogalinek ul. Poznańska 19
Dyrektor: Monika Szufnarowska
Zatrudnienie w 2020 r.: 29,87 etatów
Szkoła Podstawowa w Rogalinie
Rogalin ul. Poznańska 8
Dyrektor: Anna Bąk
Zatrudnienie w 2020 r.: 27,61 etatów
Szkoła Podstawowa W Czapurach
Czapury ul. Poznańska 78
Dyrektor: Maria Kozal
Zatrudnienie w 2020 r.: 36,15 etatów
Szkoła Podstawowa w Daszewicach
Daszewice ul. Szkolna 16
Dyrektor: Katarzyna Skrzypczak
Zatrudnienie w 2020 r.: 34,47 etaty
Zespół szkół w Krośnie
Krosno ul. Główna 42; ul. Główna 43
Dyrektor: Karina Rzepecka
Zatrudnienie w 2020 r.: 79,69 etatów
Szkoła Podstawowa w Krosinku
Krosinko ul. Wiejska 43
Dyrektor: Bogumiła Woroch
Zatrudnienie w 2020 r.: 35,08 etatów
Szkoła Podstawowa w Pecnej
Pecna ul. Szkolna 19
Dyrektor: Małgorzata Sroczyńska
Zatrudnienie w 2020 r.: 38,94 etatów
ośrodek pomocy społecznej
Mosina ul. Dworcowa 4
Kierownik: Lidia Skupin-Wójtowska
Zatrudnienie w 2020 r.: 21 pracowników
ośrodek Sportu i Rekreacji
Mosina ul. Konopnickiej 1
Kierownik: Waldemar Demuth
Zatrudnienie w 2020 r.: 19 pracowników
Mosiński Ośrodek Kultury
Mosina ul. Dworcowa 4
Dyrektor: Marek Dudek
Zatrudnienie w 2020 r.: 10 pracowników
Galeria Sztuki w Mosinie
Mosina ul. Niezłomnych 1
Dyrektor: Dorota Strzelecka
Zatrudnienie w 2020 r.: 4 pracowników
Mosińska biblioteka publiczna
Mosina ul. Dworcowa 4
Dyrektor: Karolina Talarczyk-Wieczorek
Zatrudnienie w 2020 r.: 13 pracowników
Spółki Gminne
Mosińskie Towarzystwo Budownictwa Społecznego Sp. z o.o.
Decyzja o utworzeniu Mosińskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego Spółka z o.o. zapadła na mocy uchwały Nr XII/108/99 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 27 maja 1999 r. Założycielem i jedynym właścicielem Spółki jest Gmina Mosina. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 3.104.000 zł i dzieli się na 3.104 udziały po 1.000 zł każdy.
Zgodnie z Aktem Założycielskim Spółki głównym przedmiotem działania Towarzystwa jest budowanie domów mieszkalnych i ich eksploatacja na zasadzie najmu. W chwili obecnej zasoby mieszkaniowe Mosińskiego TBS Sp. z o.o. składają się ze 170 mieszkań o łącznej powierzchni 8288,8 m2 oraz 2 lokali usługowo – handlowych o łącznej powierzchni 76,4 m2.
W 2020 r. funkcję Prezesa, a tym samym Dyrektora Spółki pełnił Norbert Kacprzak. Rada Nadzorcza składa się z trzech osób, Przewodniczącego - Zygmunta Kmiecika oraz dwóch Członków Rady - Magdaleny Majchrzak oraz Elżbiety Mikołajczak. W 2020 r. w Spółce zatrudnione były 2 osoby.
Spółka w ciągu ostatnich trzech lat generowała zyski rzędu:
171.687,17 zł w roku 2018;
308.043,00 zł w roku 2019;
506.570,98 zł w roku 2020.
W badanym okresie struktura przychodów pozostawała niemalże niezmienna. W roku ubiegłym można odnotować niewielkie zmniejszenie wartości przychodów netto ze sprzedaży względem przychodów finansowych. W odniesieniu do kosztów, względem roku 2019, można zauważyć wzrost udziału kosztów działalności operacyjnej, wzrost pozostałych kosztów operacyjnych, a także istotne obniżenie kosztów finansowych.
Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie
Zakład utworzony został w roku 1991 na mocy Uchwały Rady Miasta i Gminy w Mosinie W 1994 roku nadano mu statut. Od 1 kwietnia 2011 roku Zakład Usług Komunalnych został przekształcony w jednoosobową spółkę gminy Mosina pod nazwą Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie z siedzibą w Mosinie ul. Sowiniecka 6G .
Założycielem i jedynym właścicielem Spółki jest Gmina Mosina. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 4 380 200 zł i dzieli się na 87 604 udziały po 50 zł każdy.
Zakład jest jednostką organizacyjną Gminy Mosina. Przedmiotem działania Zakładu jest zaspakajanie potrzeb wspólnoty samorządowej Gminy Mosina w zakresie usług komunalnych. Zakład Usług Komunalnych Sp. z o.o. prowadzi działalność w zakresie utrzymania czystości i porządku, selektywnej zbiórki odpadów oraz wywozu nieczystości stałych i płynnych, zakładania, utrzymywania i konserwacji terenów zielonych, utrzymania dróg, ulic, placów oraz ich zabezpieczenie w okresie zimowym, utrzymania, konserwacji i eksploatacji urządzeń wodociągowych i kanalizacyjnych, prowadzenia komunikacji miejskiej oraz przewozów szkolnych, przeprowadzania badań technicznych pojazdów, robót budowlanych i rozbiórkowych, zarządzania nieruchomościami, konserwacji i remontów budynków, zarządzania targowiskiem gminnym, obsługi punktu czasowego zwierząt bezdomnych, obsługi Strefy Płatnego Parkowania oraz wykonywania przyłączy kanalizacyjnych.
W 2020 r. funkcję Prezesa pełnił Jan Gurgun.
Spółka w ciągu ostatnich trzech lat generowała zyski/straty rzędu:
-518.469,89 zł w roku 2018;
551.470,83 zł zł w roku 2019;
526 083,28 zł w roku 2020.
Struktura uzyskanych przychodów i poniesionych
kosztów w latach 2018-2020
W badanym okresie, w przedsiębiorstwie, można zaobserwować zwiększające się z roku na rok przychody netto ze sprzedaży. Struktura kosztów działalności operacyjnej pozostaje praktycznie niezmienna. Koszty działalności operacyjnej zwiększają się proporcjonalnie do osiąganych przychodów netto ze sprzedaży.
Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. w Mosinie
„Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych” Sp. z o.o. w Mosinie utworzone zostało w 2016 r. na mocy uchwały Rady Miasta i Gminy Mosina. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 915 000 zł i dzieli się na 1 830 udziały po 500 zł każdy.
Przedsiębiorstwo jest jednostką organizacyjną Gminy Mosina. Podstawowym zadaniem Przedsiębiorstwa jest zaspokajanie potrzeb Gminy Mosina w zakresie usług komunalnych. Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. prowadzi działalność w zakresie odbioru odpadów komunalnych od mieszkańców Miasta i Gminy Mosina (odpady zmieszane i segregowane, wielkogabarytowe, bioodpady), prowadzenia Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych (PSZOK), obsługi komunikacji zbiorowej Gminy Mosina oraz ochrony danych osobowych.
W 2020 r. funkcję Prezesa pełnił Jan Gurgun.
Spółka w ciągu ostatnich trzech lat generowała zyski/straty rzędu:
-316.988,30 zł w roku 2018;
389.534,90 zł zł w roku 2019;
293.966,28 zł w roku 2020.
Struktura uzyskanych przychodów i poniesionych
kosztów w latach 2018-2020
W badanym okresie, w przedsiębiorstwie, można zaobserwować zwiększające się z roku na rok przychody netto ze sprzedaży. Rosną również koszty działalności operacyjnej. Wśród tej grupy wydatków największą część stanowią wynagrodzenia (40% poniesionych kosztów działalności operacyjnej) oraz usługi obce (33% poniesionych kosztów działalności operacyjnej). W przypadku tych można zauważyć konieczność znacznego zwiększenia nakładów na tę grupę kosztową.
„Park Strzelnica” Sp. z o.o. w Mosinie
Spółka powołana została mocą uchwały Nr XIV/97/19 Rady Miejskiej w Mosinie z dnia 3 września 2019 r. w sprawie utworzenia jednoosobowej spółki prawa handlowego pod firmą „Park Strzelnica” spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w Mosinie. Założycielem i jedynym właścicielem Spółki jest Gmina Mosina. Kapitał zakładowy Spółki wynosi 3 700 000 zł i dzieli się na 3.700 udziałów po 1.000 zł.
Zgodnie z uchwałą przedmiotem działalności powoływanej spółki prawa handlowego pn. Park Strzelnica sp. z.o.o. będzie m.in wybudowanie krytego basenu wraz z infrastrukturą oraz administrowanie i zarządzanie obiektem, którego koszt wyniesie co najmniej 30 milionów złotych.
Działalności firmy zaklasyfikowano jako działalność obiektów sportowych, działalność obiektów służących poprawie kondycji fizycznej, wynajem i zarządzanie nieruchomościami własnymi lub dzierżawionymi, pozaszkolne formy edukacji sportowej oraz zajęć sportowych i rekreacyjnych, pozostała działalność związana ze sportem, pozostała działalność rozrywkowa i rekreacyjna, realizacja projektów budowlanych związanych ze wznoszeniem budynków.
W 2020 r. funkcję Prezesa pełnił Włodzimierz Koralewski. Rada Nadzorcza składa się z trzech osób - Pauliny Kubackiej, Rafała Ratajczaka oraz Adama Wdowickiego.
Struktura uzyskanych przychodów i poniesionych
kosztów w 2020 r.
W 2020 roku Spółka rozpoczęła swe działania i wygenerowała stratę rzędu 202.999,79 zł. Przedsiębiorstwo nie osiągnęło żadnych przychodów, a niemalże całość poniesionych kosztów odnosiła się do kosztów działalności operacyjnej. Wśród tej grupy największą część stanowiły wynagrodzenia (71% poniesionych kosztów działalności operacyjnej) oraz ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia (12% poniesionych kosztów działalności operacyjnej).